18 de maig del 2012

Informe sobre les retallades

La Federació d'Associacions de Mares i Pares (FAPA) de València ens ha fet arribar uns documents informatius per conéixer més a fons en què consistiran les retallades i com afectaran al sistema educatiu en general i directament a la educació dels nostres fills. Els incluim a continuació:


També ens envien els enllaços a uns vídeos informatius en els que també s'explica com ha estat el procés de mobilització i defensa del dret a una educació pública i de qualitat:

(valencià)
(castellà)

Més informació: www.fapa-valencia.org

LES ASSOCIACIONS DE MARES I PARES D'ALUMNES DE FAPA-VALÈNCIA MANIFESTEN EL SEU REBUIG ENFRONT DE LES RETALLADES EN  EDUCACIÓ
Les mesures que El Govern de la nació ha anomenat “racionalització de la despesa pública en educació” tenen les següents conseqüències reals:
  • MASSIFICACIÓ EN LES AULES: L'increment d'alumnes per aula que suposarà que en infantil i primària es passe de 25 a 30 alumnes; en ESO de 30 a 36, en Batxillerat de 35 a 42, en FP de 30 a 36. Este problema l'anem a viure a curt termini amb la matriculació d'alumnat de 3 anys, 1r de l'ESO i 1r de batxiller per al pròxim curs, en eixe moment podrem quantificar la reducció real de grups.
  • SUPRESSIÓ DE BATXILLERATS: L'eliminació de l'obligatorietat de l'oferta de al menys dos varietats de Batxillerat pot provocar la reducció de l'oferta pública dels mateixos, deixant els nostres jóvens sense oferta formativa suficient per a triar el seu itinerari formatiu voluntari.
  • AJORNAMENT EN ELS NOUS MÒDULS DE FP: L'ajornament en els nous mòduls de FP suposarà més dificultats per a formar-se adequar-se al mercat laboral i per tant per a trobar una ocupació en un context de crisi econòmica com l'actual.
  • INCREMENT DE LES TAXES ACADÈMIQUES AL SISTEMA PÚBLIC UNIVERSITARI: L'increment de les taxes acadèmiques en el sistema públic universitari i la previsible restricció de les condicions per a obtindre beca, afectaran l'accés en condicions d'igualtat als alumnes.
  • ELIMINACIÓ DEL BO-LLIBRE I REDUCCIÓ EN LES BEQUES: Desapareix el bo-llibre i hi haurà menys beques de menjador, de transport i de llibres que es dividiran en tres modalitats: unes pel 100% de la quantitat estipulada, altres pel 70% i altres pel 30%.

Totes estes mesures “racionalitzadores” tenen un únic objectiu quantitatiu: Reduir el gasto en educació a través de la reducció de grups i per consegüent d'infraestructures que no s'arribaran a construir i de sous de mestres que no es van a contractar i encara tenen el valor de dir que no es va a minvar la qualitat de l'ensenyança. Els nostres fills i filles no són mercaderia susceptible de ser racionalitzada pels retalls del gasto públic, considerem que és d'una ceguera política imperdonable (per les terribles conseqüències que tindrà) solucionar el problema del dèficit públic reduint la inversió en educació i diem INVERSIÓ perquè per cada euro que s'invertix en educació l'Estat recupera almenys 4€ en desenvolupament, generació d'ocupació i generació de riquesa, per no parlar dels béns culturals que estem perdent. Estes mesures sense cap consideració pedagògica, degraden les condicions de treball, empobrixen l'atenció a l'alumnat i convertixen una educació basada en criteris d'igualtat i qualitat en una educació assistencial, per la qual cosa suposen una greu limitació de drets fonamentals arreplegats en la nostra Constitució. Per això les associacions de Mares i Pares d'Alumnes de FAPA-València volem manifestar la nostra TOTAL OPOSICIÓ a estes “mesures” contra-reformistes que  han destruït 40 anys de construcció democràtica.



LAS ASOCIACIONES DE MADRES Y PADRES DE ALUMNOS DE FAPA-VALÈNCIA MANIFIESTAN SU RECHAZO FRENTE A LOS RECORTES EN  EDUCACIÓN
Las medidas que el Gobierno de la nación ha llamado “racionalización del gasto público en educación” tienen las siguientes consecuencias reales:
  • MASIFICACIÓN EN LAS AULAS: El incremento de alumnos por aula que supondrá que en infantil y primaria se pase de 25 a 30 alumnos; en ESO de 30 a 36, en Bachillerato de 35 a 42, en FP de 30 a 36. Este problema lo vamos a vivir a corto plazo con la matriculación de alumnado de 3 años, 1º de la ESO y 1º de bachiller para el próximo curso, en ese momento podremos cuantificar la reducción real de grupos.
  • SUPRESIÓN DE BACHILLERATOS: La eliminación de la obligatoriedad de la oferta de al menos dos variedades de Bachillerato puede provocar la reducción de la oferta pública de los mismos, dejando a nuestros jóvenes sin oferta formativa suficiente para elegir su itinerario formativo voluntario.
  • APLAZAMIENTO EN LOS NUEVOS MÓDULOS DE FP: El aplazamiento en los nuevos módulos de FP va a suponer mayores dificultades para formarse adecuarse al mercado laboral y por tanto para encontrar un empleo en un contexto de crisis económica como el actual.
  • INCREMENTO DE LAS TASAS ACADÉMICAS AL SISTEMA PÚBLICO UNIVERSITARIO: El incremento de las tasas académicas en el sistema público universitario y la previsible restricción de las condiciones para obtener beca afectarán al acceso en condiciones de igualdad a los alumnos y alumnos.
  • ELIMINACIÓN DEL BONO-LIBRO Y REDUCCIÓN EN LAS BECAS: Desaparece el bono-libro y habrá menos becas de comedor, de transporte y de libros que se dividirán en tres modalidades: unas por el 100% de la cantidad estipulada, otras por el 70% y otras por el 30%.
Todas estas medidas “racionalizadoras” tienen un único objetivo cuantitativo: Reducir el gasto en educación a través de la reducción de grupos y por consiguiente de infraestructuras que no se llegarán a construir y de sueldos de maestros que no se van a contratar y aún tienen el valor de decir que no se va a mermar la calidad de la enseñanza. Nuestros hijos e hijas no son mercancía susceptible de ser racionalizada por los recortes del gasto público, consideramos que es de una ceguera política imperdonable (por las terribles consecuencias que va a tener) solucionar el problema del déficit público reduciendo la inversión en educación y decimos INVERSIÓN porque por cada euro que se invierte en educación el Estado recupera al menos 4€ en desarrollo, generación de empleo y generación de riqueza, por no hablar de los bienes culturales que estamos perdiendo. Estas medidas sin ninguna consideración pedagógica, degradan las condiciones de trabajo, empobrecen la atención al alumnado y convierten una educación basada en criterios de igualdad y calidad en una educación asistencial, por lo que suponen una grave limitación de derechos fundamentales recogidos en nuestra Constitución. Por ello las Asociaciones de Madres y Padres de Alumnos de FAPA-Valencia queremos manifestar nuestra TOTAL OPOSICIÓN a estas “medidas” contra reformistas que  han destruido de un plumazo 40 años de construcción democrática.